Privat

TRESU gør forenkling til en del af hverdagen!
Med Simplimize som fælles sprog er TRESU nu godt klædt på til at arbejde endnu mere fokuseret med innovation og udvikling - og ikke mindst udvikle bedre og mere enkle produkter til deres kunder. Dette er opnået ved at få en fælles forståelse for kompleksiteten i produktporteføljen og en ny værktøjskasse til at arbejde med forenkling og modularisering i virksomheden. Læs mere om hvordan A-2 hjalp TRESU med at reducere antallet af komponenter til en standardopgave med hele 90 procent. Samtidig nedbragte vi antallet af varianter markant her
(Oprettet: 20-11-2017)


Øget lønsomhed gennem forenkling
Elcold ønskede at reducere kompleksiteten i produktprogrammet og skære kraftigt ned på antallet af varianter. A-2 hjalp virksomheden med at implementere Simplimize. Elcold har nu fået et stærkt værktøj til at skabe overblik og sikre et fremadrettet fokus på færre varianter, mindre kompleksitet og en smartere produktion. Læs mere om projektet med Elcold her
Læs mere (Oprettet: 19-09-2017)


A-2 på Simplimize-roadshow
Er din virksomhed for kompleks? Oplev metoden bag Simplimize og lær, hvordan du rammer markedet med færre produkter samtidig med, at I skaber mere profit.
A-2 var repræsenteret på det første af seks workshops om Simplimize. Dagen blev faciliteret af Danmarks Teknologiske Institut og Industriens Fond
(Oprettet: 04-03-2016)


Simplimize certificerede A-2 konsulenter

Systematiske og strategiske værktøjer til at identificere potentielle gevinster, der kan opstå gennem udvikling af enkle, logiske og ressourceeffektive løsninger for det enkelte produkt og hele produktprogrammer.

Industriens Fond står bag udvikling af konceptet Simplimize - Simplify to Optimize. Ved et arrangement i Industriens Hus fik uddannede konsulenter overrakt diplom som bevis på, at de nu er Simplimize certificerede konsulenter. Heriblandt seniorkonsulent Rasmus Lund Jensen og chefkonsulent Søren Hyre-Fenneberg fra A-2. Certificeringen betyder blandt andet, at virksomheder der indleder et Simplimize samarbejde med A-2, har mulighed for at få et økonomisk tilskud fra Industriens Fond.

Med Simplimize kan vi hjælpe din virksomhed med at reducere omkostningerne ved at nedbringe kompleksiteten i jeres produktprogram. Det gør vi gennem udvikling af enkle, logiske og ressourceeffektive løsninger for det enkelte produkt, og produktprogrammet skaber virksomheden en konkurrencefordel.

Konceptet omfatter to dimensioner. Den ene handler om, at når produktprogrammet forenkles, så reduceres enhedsomkostningerne. Den anden handler om, at når produkter forenkles, bliver det nemmere at udvikle nye produkter.

Hvad er mulighederne for forenkling og kompleksitetsreduktion i din virksomhed?
Få en gratis vurdering af potentialet ved Simplimize. Skriv til 
rje@a-2.dk og du vil modtage et kort spørgeskema, som på 3-5 minutter giver en indikation af potentialet i din virksomhed. Herunder aktioner og udbytter virksomheden med fordel kan begynde at fokusere på.

Hvis du vil læse mere så tryk her eller kontakt chefkonsulent Søren Hyre-Fenneberg, 28 88 01 03, shf@a-2.dk / seniorkonsulent Rasmus Lund Jensen, 61 28 01 98, rje@a-2.dk.

(Oprettet: 08-02-2016)


Optimér indkøbet i din virksomhed

A-2 har gennemført en indkøbsundersøgelse blandt danske virksomheder omkring deres indkøbsmodenhed. De deltagende virksomheder i undersøgelsen har tilsammen en omsætning på ca. 515 mia. kr.

Få gratis adgang til benchmark og specifikke værktøjer til indkøbsoptimering.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen belyser tre emner:

  • Indkøbsfunktionen (Organisering, Proces, IT og Strategisk indkøb)

  • Proceseksekvering (Strategisk prioritet)

  • Nøgletal (Indkøb)

Formålet med undersøgelsen er:

  • at sammenligne egen virksomheds indkøbsmodenhed med andre danske virksomheder

  • at tilvejebringe grundlag for en intern dialog om indkøb, den nuværende situation og muligheder for forbedringer.

A-2 erfarer, at der er tid og penge at spare ved at optimere den samlede indkøbsproces. Indkøbsbesparelser afspejles direkte på bundlinjen, og påvirker oftest ikke kunder eller medarbejdere.

Er din virksomhed interesseret i

  • at deltage i undersøgelsen, herunder få adgang til

    • undersøgelsens fulde resultater?

    • benchmark af din virksomhed mod andre danske virksomheder?

  • et uformelt inspirationsmøde omkring vores erfaringer med indkøb?   

Så kontakt seniorkonsulent Rasmus Lund Jensen på 6128 0198, rje@a-2.dk eller partner Cuno B. Christensen på 2888 0102, cbc@a-2.dk  

A-2's indkøbsmodel som sikrer et fokuseret og veltilrettelagt indkøbsprojekt:

(Oprettet: 28-08-2015)


Rådgivere hjælper kunder frem efter krisen

"Der er faktisk stor efterspørgsel efter konsulenter, fordi de skaber stor værdi blandt kunderne..." Branchedirektør

- Henriette Søltoft, DI Videnrådgiverne

Stramme budgetter, stærkt afgrænsede projekter i omfang og tid samt behovet for hurtige resultater er rammevilkår, som medlemmer af ­Managementrådgiverne har kæmpet med gennem krisen, når de skulle levere til kunderne. Men den tendens bliver nu suppleret af flere udviklingsopgaver.

"Nu har flere af vore kunder på det private såvel som i det offentlige marked arbejdet så meget med kortsigtet effektivisering, at de kan overskue mere fremadrettede projekter, siger Søren Thimmer, der er partner i den nordiske konsulentvirksomhed A-2.

Af den slags projekter kan der, ifølge ham, være tale om, hvordan private virksomheder kan få mere ud af partnerskaber med leverandører og kunder og øge omsætningen. Eller hvordan offentlige virksomheder kan effektivisere og give bedre service gennem indførelse af nye it-løsninger og sundhedsteknologi."

- Læs hele artiklen i DI Business her, skrevet af Gordon Trier Holm fra Dansk Industri

For yderligere information eller dialog kontakt Partner Søren Thimmer, st@a-2.dk, 28 88 01 07

(Oprettet: 16-12-2013)


The Economist: ”Hvorfor ender gode strategier som en fiasko?”
I mange virksomheder oplever vi utilstrækkelig fokus, evne og ressourcer til at gennemføre i øvrigt gode strategiske initiativer. Resultatet er tab af konkurrenceevne og bundlinje.

The Economist: "Hvorfor ender gode strategier som en fiasko?"

I mange virksomheder oplever vi manglende eller utilstrækkelig fokus, evne og ressourcer til at gennemføre i øvrigt gode strategiske initiativer. Resultatet er i sidste ende tab af konkurrenceevne og bundlinje. Det er en "gammel traver", et svært tema, og altså stadig helt aktuelt. Og det uanset om vi kalder det execution, implementering, handlekraft, eller noget helt fjerde.

The Economist's Intelligence Unit har i 2013 gennemført en global undersøgelse "Why Good Strategies Fail".  Undersøgelsen bygger på et survey med besvarelser fra 587 virksomhedsledere verden over, samt interviews med en række topledere, heriblandt Bali Padda, Chief Operating Officer (COO) i LEGO og Roland Pan, Director of Strategy hos Skype.

Undersøgelsen viser, at hele 61 % af toplederne oplever, at deres virksomhed kæmper med at komme fra strategiplan til eksekvering, mens 88 % mener, at implementering af strategier er vigtig for deres konkurrenceevne de næste 3 år. Virksomhederne angiver, at de kun opnår succes i 56 % af deres strategiske initiativer. Det er en lidt bedre vurdering end i flere andre undersøgelser, vi har set, men stadig er der et  meget stort potentiale for forbedring.

Rapporten peger på en række konkrete årsager til den lave succesrate: Manglende fokus og prioritering af strategiske tiltag blandt toplederne, begrænsede kompetencer til projektledelse og forandringsledelse, for lav ressourcetildeling på strategisk vigtige projekter, manglende integration af erfaringer med de tidligere implementeringer i den næste strategiproces, m.fl. Det fremhæves også, at virksomhedens egne medarbejdere på projekter ofte indgår i den normale drift, og derfor mangler tid og nødvendigt fokus på projektet.
(Oprettet: 01-11-2013)

A-2 A/S      CVR: 25 73 49 63

Lyngbyvej 28, 2100 København Ø, tlf. 39 40 41 00
Vesterballevej 5, 7000 Fredericia, tlf. 39 40 41 00

  • LinkedIn Social Icon
  • email-filled-closed-envelope