Om A-2

Ny medarbejder hos A-2 – Helge Præstegaard Carlsen

Helge Præstgaard Carlsen tiltrådte 1. februar 2019 som chefkonsulent hos A-2.
Helge har i en årrække arbejdet med udbud af komplekse it-anskaffelser og implementering i det offentlige som projekt- og programleder. Som intern konsulent har Helge desuden arbejdet med IT-governance og forhandling. Helge er cand. mag. fra Aarhus Universitet og har en master i IT fra Aalborg universitet.

Ny medarbejder hos A-2 – Oxana Chel Løvenskjold 

Oxana Chel Løvenskjold er tiltrådt den 1. februar 2019 som seniorkonsulent hos A-2 A/S. Oxana kommer fra en stilling som senior forretningskonsulent hos Formpipe, hvor hun har beskæftiget sig med løbende opsætning af Landbrugsstyrelsens tilskudsadministrationssystem til udbetaling af EU Landbrugsstøtte (TAP).  Oxana er uddannet som cand. it i softwareudvikling fra IT-Universitetet og har erfaring med kravspecificering, projektledelse og implementering af it-løsninger. 

Ny medarbejder hos A-2 – Marie-Louise Reinholt Ipsen
Marie-Louise Reinholt Ipsen tiltrådte 1. februar 2018 som juniorkonsulent hos A-2 A/S
Marie-Louise Reinholt Ipsen tiltrådte 1. februar 2018 som juniorkonsulent hos A-2 A/S, hvor fokus bliver inden for Udbud. Marie-Louise studerer cand.merc.jur på Copenhagen Business School, CBS, og er på nuværende tidspunkt på 2. semester. Marie-Louise har tidligere parallelt med studiet arbejdet hos Københavns Politi.(Oprettet: 06-02-2018)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Peter Stentebjerg-Andersen velkommen
Den 1. november 2017 er Peter Stentebjerg-Andersen tiltrådt som Chefkonsulent hos A-2. Vi byder ham velkommen og glæder os til samarbejdet. Den 1. november 2017 er Peter Stentebjerg-Andersen tiltrådt som Chefkonsulent hos A-2. Peter kommer fra en stilling som Senior Contract Manager i DONG Energy, hvor han har arbejdet med udbud og kontrakter til havvindmølleparker. Peter har stor erfaring med offentlige udbud og processen omkring disse. Peter har tidligere været ansat hos bl.a. Statens Indkøb i Moderniseringsstyrelsen og Forsvarskommandoen. Han er uddannet Cand.Scient.Adm fra Roskilde Universitet. Peter kan kontaktes på pst@a-2.dk eller +45 61 28 01 93
(Oprettet: 03-11-2017)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Helle Zohnesen velkommen
Den 9. oktober 2017 er Helle Lund Zohnesen tiltrådt som Chefkonsulent hos A-2. Vi byder hende velkommen og glæder os til samarbejdet. Den 9. oktober 2017 er Helle Lund Zohnesen tiltrådt som Chefkonsulent hos A-2. Helle kommer fra en stilling som Senior Bid Manager i GlobalConnect A/S, hvor hun har arbejdet med projektledelse af større tilbudsager indenfor IT outsourcing. Helle har stor erfaring med offentlige udbud og processen omkring disse. Helle har tidligere været ansat hos bl.a. NNIT, CSC, SKI og Københavns Lufthavne. Hun er uddannet som Eksportingeniør på Danmarks Tekniske Universitet. Helle kan kontaktes på hzo@a-2.dk eller +45 61 28 06 81
Læs mere (Oprettet: 10-10-2017)


A-2 er hastigst voksende konsulentfirma i Danmark
A-2's indsater i 2016 har båret frugt og var det hastigst voksende konsulentfirma i en analyse udarbejdet af Økonomisk Ugebrev. Økonomisk ugebrev har i deres undersøgelse af det danske konsulentmarked opgjort, at A-2 er det hastigst voksende konsulentfirma. Vi er naturligvis ganske tilfredse med at vores indsatser har båret frugt. Du kan se mere herom, ved at klikke her
(Oprettet: 05-09-2017)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Mads Ballegaard velkommen
Den 1. september er Mads Ballegaard tiltrådt som Seniorkonsulent i A-2. Vi byder ham velkommen og glæder os til samarbejdet. Den 1. september 2017 er Mads Ballegaard tiltrådt som seniorkonsulent hos A-2. Mads kommer fra en stilling som leder af hjælpemiddelområdet i Ikast-Brande Kommune. Han har tidligere været direktionsassistent og arbejdet som projektleder og i interne konsulentroller, blandt andet med lean, innovation, implementering af projektmodeller og politiske styringsmodeller. Mads har en uddannelse som økonom samt en HD i organisation og ledelse, begge fra Aarhus Universitet. Mads kan kontaktes på mab@a-2.dk eller +45 61 28 01 99
(Oprettet: 04-09-2017)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Lars Kierkegaard velkommen
Den 14. august er Lars Kierkegaard tiltrådt som Associeret Partner i A-2. Vi byder ham velkommen og glæder os til samarbejdet. Den 14. august 2017 er Lars Kierkegaard tiltrådt som Associeret Partner hos A-2. Lars vil bl.a. skulle løse opgaver i tilknytning til A-2's mange aktiviteter omkring udbud, projektledelse, forretningsudvikling og IT. Lars har senest været direktør for forretningsudvikling i Teracom A/S og har en omfattende ledelseserfaring fra Teracom, Terma, NetTest og Ericsson. Han er uddannet civilingeniør i digital infrastruktur fra DTU, og har HD 1. del fra CBS. Lars kan kontaktes på lki@a-2.dk eller +45 5171 7360
(Oprettet: 14-08-2017)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Per Colding velkommen
Den 1. august tiltrådte Per Colding som Seniorkonsulent i A-2. Vi byder ham velkommen og glæder os til samarbejdet. Den 1. august 2017 er Per Bolwig Colding tiltrådt som udbudskonsulent hos A-2. Per kommer fra en stilling som ingeniør fra rådgivervirksomheden NIRAS, hvor han har arbejdet med udbud og projektledelse af jernbaneprojekter. Per har erfaring med kravspecifikationer ved offentlige udbud, strategier, grænsefladehåndtering, projektledelse samt med markedsudvikling i jernbanesektoren. Per har en uddannelse som civilingeniør fra Danmarks Tekniske Universitet i Lyngby. Per kan kontaktes på pco@a-2.dk eller +45 42 47 80 92
(Oprettet: 04-08-2017)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Peter Vesterheden velkommen
Den 19. juni 2017 tiltrådte Peter Vesterheden som Associeret Partner i A-2. Vi byder ham velkommen og glæder os til samarbejdet. Den 19. juni 2017 er Peter Vesterheden tiltrådt som Associeret Partner hos A-2. Peter vil bl.a. skulle løse opgaver i tilknytning til A-2's mange aktiviteter omkring udbud og forhandling. Peter har senest været direktør for Arbejdstilsynet og har en omfattende cheferfaring fra Kriminalforsorgen, DSB, DR og Rigshospitalet. Han er uddannet officer af A-linjen og har en HD. Peter kan kontaktes på pve@a-2.dk eller +45 50695896.
(Oprettet: 21-06-2017)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Kell Kvist
Den 1. juni tiltrådte Kell Kvist som Chefkonsulent i A-2. Vi byder ham velkommen og glæder os til samarbejdet.
Læs mere (Oprettet: 07-06-2017)


Ny medarbejder hos A-2 - vi byder Morten Højberg-Jensen velkommen
Den 1. maj tiltrådte Morten Højberg-Jensen som konsulent i A-2. Vi byder ham velkommen og ser frem til samarbejdet.

 

Den 1. juni 2017 er Kell Kvist tiltrådt som Chefkonsulent hos A-2. Kell kommer fra en stilling som Solution Arkitekt hos KMD, hvor han har arbejdet med SAP, Integrationer og IT outsourcing. Kell har været ansat hos AON, COWI, DONG, Pensam og KMD. Han er uddannet Civilingeniør og har en HD. Kell kan kontaktes på kkv@a-2.dk eller +45 91 35 56 28
(Oprettet: 03-05-2017)


Rikke Nymark rykker op!
Rikke Nymark er pr. 1. januar 2017 udnævnt til seniorkonsulent, og det er med god grund, at Rikke er blevet forfremmet.

Den 1. maj 2017 er Morten Højberg-Jensen tiltrådt som Konsulent hos A-2. Morten kommer fra en stilling som Forretningskonsulent i Formpipe Software, hvor han har arbejdet med systemer indenfor tilskudsadministation med fokus på effektive tilskuds- og sagsbehandlingsprocesser. Morten har erfaring med kravstyring, løsningsbeskrivelse, procesmodellering, implementering af IT-løsninger samt optimering af samarbejdet mellem IT og forretning. Morten har en uddannelse som Cand.it E-business fra IT Universitetet i København. Morten kan kontaktes på mje@a-2.dk eller +45 40 79 25 22
(Oprettet: 06-02-2017)


Vinderen af A-2's julekonkurrence er fundet
A-2 afholdt i år en julequiz om hvor der serveres en god kop kaffe og en klog snak.

Rikke har ved god og flittig indsats vist, hun evner at performe på det niveau det kræver at være seniorkonsulent i A-2. Rikke er yderst professionel i hendes rådgivning og hun er desuden en rigtig god kollega. Vi ønsker Rikke tillykke med udnævnelsen
Læs mere (Oprettet: 23-12-2016)


Ny medarbejder hos A-2 - Vi byder Mariann Oskarsdóttir Norðoy velkommen
Den 1. november tiltrådte Mariann Oskarsdóttir Norðoy som HR medarbejder i A-2. Vi byder hende velkommen og ser frem til samarbejdet. I A-2 har vi længe ønsket at styrke HR funktionen bl.a. for at sikre vi "walk the talk". For at sikre det er Mariann Oskarsdóttir Norðoy begyndt som HR medarbejder i A-2, hvor hun vil have fokus på at udbygge og kvalificere vores HR område. Mariann er uddannet cand.soc.HRM fra Copenhagen Business School og har sideløbende med sit kandidatstudie haft forskellige frivillige HR jobs, hvor hun har arbejdet med opgaver såsom rekruttering, trivsel, GRUS og at arrangere uddannelsesdag og messer bl.a. i Red Barnet Ungdom og Ventilen.
Læs mere (Oprettet: 03-11-2016)


Nye medarbejdere hos A-2 - Vi byder Atli Djurholm og Christian Braad velkommen
Den 5. august tiltrådte Atli Djurholm og den 15. august tiltrådte Christian Braad som Chefkonsulenter i A-2. Vi byder dem begge velkomne og ser frem til samarbejdet.

Lidt om Atli Djurholm:

Den 5. august 2016 er Atli Djurholm tiltrådt som chefkonsulent hos A-2, hvor han skal arbejde med rådgivning om udbud og kontraktstyring ved større anskaffelser, herunder IT anskaffelser. Atli har arbejdet med udbud og kontraktstyring i mere end 16 år og han kommer fra en stilling som chefkonsulent i Forsvaret, hvor han har arbejdet med udbud og kontraktstyring i relation til forsvarets administrative IT til ca. 22.000 IT brugere. Inden ansættelsen i Forsvaret har Atli været ansat i DONG som Contract Manager, hvor han har arbejdede med større kontrakter til vindmølleprojekter.

Atli har en uddannelse som cand.merc.jur fra Aalborg Universitet og har en omfattende videre- og efteruddannelse, herunder certificering i PRINCE2©

Atli kan kontaktes på adj@a-2.dk eller +45 28 88 01 05

 

Lidt om Christian Braad:

Den 15. august 2016 er Christian Braad tiltrådt som chefkonsulent hos A2. Christian har de sidste 15 år arbejdet med styring, optimering og organisering samt outsourcing. Christian er ekspert i forbedring og effektivisering af administrative enheder i både offentlig og privat regi, hvor han bl.a. har samlet og struktureret fælles administrative enheder og etableret samt ledet Shared service centre. Christian har endvidere arbejdet med administrativ outsourcing set fra både kunde- og leverandørside, og har de sidste par år været ansvarlig for en af Danmarks største leverandører af administrative outsourcing.

Christian har en uddannelse som Cand.polit - Økonom/Economic fra Københavns Universitet og har en HD i Regnskab & Økonomistyring fra CBS.

Christian kan kontaktes på cbr@a-2.dk eller +45 53 69 73 38


Læs mere (Oprettet: 22-08-2016)


A-2 på VL døgnet 2016
A-2 er stærkt repræsenteret på VL døgnet i Fængslet, Horsens.

A-2 har i år været stærkt repræsenteret med en stand på VL døgnet i Fængslet, Horsens. Hvis du vil vide mere om A-2's Indkøbserfaringer, så tryk her, eller her hvis du vil vide mere om A-2's erfaringer med Simplimize.
Læs mere (Oprettet: 26-05-2016)


Nye medarbejdere hos A-2 - vi byder Lisette Ungermann og Nicholaj Alstrøm velkommen

Lidt om Lisette:

Den 1. april 2016 er Lisette Ungermann tiltrådt som chefkonsulent hos A-2.
Lisette har de seneste 15 år arbejdet i den private sektor, hvor hun har arbejdet med løsningsdesign på store internationale projekter. Lisette er ekspert i betalingsløsninger, både på nordisk og et internationalt plan. Lisette har en teknisk baggrund med erfaring fra både udvikling og forvaltning. De seneste år har Lisette arbejdet som funktions- og personaleleder for en afdeling med it- og løsningsarkitekter og har en bred erfaring inden for alle faser i projektforløb. 

Lisette kan kontaktes på lun@a-2.dk eller +45 61 28 01 94

 

Lidt om Nicholaj:

Den 1. april 2016 er Nicholaj Meno Alstrøm tiltrådt som konsulent hos A-2. Nicholaj har tidligere været beskæftiget ved Køge Kommune med opgaver inden for markedsanalyser, udbud og kontraktstyring.

Nicholaj har en uddannelse som Cand.merc.jur fra CBS.

Nicholaj kan kontaktes på nal@a-2.dk eller +45 31 14 54 85

(Oprettet: 06-04-2016)


Ny medarbejdere hos A-2 - Vi byder Jørgen Holmenlund velkomment
Den 1. marts 2015 er Jørgen Holmenlund tiltrådt som chefkonsulent hos A-2, hvor han primært skal arbejde med IT rådgivning. Jørgen har de seneste 10 år ledet arkitekturarbejdet i FDC og har arbejdet som IT-konsulent, primært i den finansielle sektor, gennem mange år. Her har Jørgen har været involveret i større migrerings- og implementationsprojekter i rollen som projektleder såvel som arkitekt.

Jørgen er TOGAF certificeret

Jørgen kan kontaktes på jho@a-2.dk eller +45 40 56 47 01

(Oprettet: 03-03-2016)


Nye medarbejdere hos A-2 - Vi byder Lasse Rindom og Camilla Beldam velkommen

Lidt om Lasse:

Den 18. januar 2016 er Lasse Rindom tiltrådt som konsulent hos A-2. Lasse skal primært arbejde med dataanalyse, automatisering samt rådgivning inden for økonomi, løn og refusion, hvilket han har arbejdet med i tidligere stillinger hos A.P. Møller-Mærsk og KMD BPO A/S. Lasse har stærke kompetencer udi kontrolmiljøer og procesanalyser, og har herudover en bred profil, der kommer til at styrke A-2 på tværs af vores organisation.

Lasse har en humanistisk uddannelse som Cand. Mag. i Historie med Statskundskab.

Lasse kan kontaktes på lri@a-2.dk eller +45 25 30 91 89

Lidt om Camilla:

Den 18. januar er Camilla Beldam tiltrådt som konsulent hos A-2. Camilla har tidligere arbejdet med forretningsudvikling, økonomistyring og systemimplementering i blandt andet Gentofte Kommune, KMD og Morsø Kommune. For A-2 skal hun blandt andet arbejde med udvikling og implementering af økonomistyringsmodeller på områderne social, sundhed og beskæftigelse samt med kommunikation og optimering i forbindelse med sniflader mellem fagsystemer og ERP systemer i kommunerne.

Camilla har en uddannelse som Cand. Polyt. & HD

Camilla kan kontaktes på cbe@a-2.dk eller +45 25 52 46 46

Læs mere (Oprettet: 25-01-2016)


Ny medarbejder hos A-2 - Per Als

Per Als har mere end 30 års erfaring fra transportsektoren og vender den 1. januar tilbage til A-2 som associeret partner.

Per kommer fra en stilling som Forretningsudviklingschef i Rejsekort A/S. Før det, har Per været trafikchef i Københavns Kommune, Center for Byudvikling, drifts- og udviklingsdirektør i Ørestadsselskabet, økonomichef i HT og økonomisk konsulent i Transportministeriet.

"Det er en stor kapacitet vi får igen" udtaler Partner Cuno Christensen og Markedschef Morten Jung fortsætter "Med Per i teamet bliver A-2's transportområde styrket, og vi kan levere endnu bedre ydelser til vores eksisterende og nye kunder i branchen"

Per kan allerede nu kontaktes på pal@a-2.dk og mobilnummer +45 51 71 42 94

Læs mere (Oprettet: 21-12-2015)


Julequiz 2015 - Vinderen er fundet

Emnet for vores julekonkurrence var sammenlægningen af A-2 og Ascendi. I den forbindelse bad vi om de fem fordele ved fusionen, sådan som den grønlandske og finske julemand ser det. Den rigtige besvarelse er:

kvalitetsfokus

  • fælles dedikation

  • skabe skræddersyede gaver

  • engagement i høj kvalitet

  • bredere palette i kompetencer

  • God jul og godt nytår

(Oprettet: 27-11-2015)


Konsulenthusene A-2 A/S og Ascendi A/S sammenlægges (1)

Med kontorer i København, Fredericia og Oslo arbejder ca. 80 konsulenter i fremtiden sammen under navnet A-2 A/S. Tilsammen har A-2 og Ascendi eksperter og dyb faglig indsigt i områderne effektivisering, strategi, it management, økonomistyring, organisationsudvikling, udbud, indkøb og forhandling.

Partner i A-2 Cuno Bille Christensen siger: "Vi har tidligere arbejdet sammen med Ascendi og har her oplevet, hvordan vores respektive værdier, kvalitetsfokus og metoder har suppleret hinanden og skabt synergi. Men allervigtigst er vores fælles dedikation til at skabe skræddersyede løsninger i et tæt samarbejde med vores kunder. Derfor er Ascendi også den helt rigtige partner for A-2, og vi er overbeviste om, at kunderne vil få gavn af vores fælles engagement i høj kvalitet og løsninger, der virker."

Jørgen Skjødt, der er partner i Ascendi, er enig og tilføjer: "Med sammenlægningen skaber vi et konsulenthus, hvor vi servicerer og hjælper vores kunder med en bredere pallette af kompetencer og løsninger. Det oplever vi, kunderne efterspørger, og vi har derfor i en periode været på udkig efter en virksomhed, vi kunne gå i partnerskab med. Med A-2 har vi fundet den helt rigtige partner, fordi vi på én gang supplerer og komplementerer hinanden."

Sammenlægningen træder formelt i kraft 1. januar 2016, men arbejdet med integration af ydelser og koncepter er allerede i gang, så vores mange kunder hurtigt får gavn af vores både bredere og dybere faglighed.

(Oprettet: 05-10-2015)


Ny medarbejder hos A-2 – Lars Eskebæk

Den 1. oktober 2015 er Lars Eskebæk startet som seniorkonsulent i A-2. Lars kommer fra en stilling som Associate Manager i Accenture, hvor han har beskæftiget sig med leverance af IT-løsninger, primært indenfor SAP CRM, til private virksomheder. Lars har erfaring med alle faser i IT-udvikling, fra analyse fasen til go live og succesfuld overlevering til forretningen.

Lars har desuden, som selvstændig drevet og udviklet et CRM- og kundedatabase program indenfor assurandør/forsikringsbranchen.

Lars har en Cand.Merc. Finance & Strategic Management uddannelse fra Copenhagen Business School med tilvalgsfag indenfor innovation og pre-jekt styring.
Læs mere (Oprettet: 02-10-2015)


Konsulenthusene A-2 A/S og Ascendi A/S sammenlægges

Det gør vi for at tilbyde vores offentlige og private kunder endnu flere og endnu bedre løsninger.

Med kontorer i København, Fredericia og Oslo arbejder ca. 80 konsulenter i fremtiden sammen under navnet A-2 A/S. Tilsammen har A-2 og Ascendi eksperter og dyb faglig indsigt i områderne effektivisering, strategi, it management, økonomistyring, organisationsudvikling, udbud, indkøb og forhandling.

Partner i A-2 Cuno Bille Christensen siger: "Vi har tidligere arbejdet sammen med Ascendi og har her oplevet, hvordan vores respektive værdier, kvalitetsfokus og metoder har suppleret hinanden og skabt synergi. Men allervigtigst er vores fælles dedikation til at skabe skræddersyede løsninger i et tæt samarbejde med vores kunder. Derfor er Ascendi også den helt rigtige partner for A-2, og vi er overbeviste om, at kunderne vil få gavn af vores fælles engagement i høj kvalitet og løsninger, der virker."

Jørgen Skjødt, der er partner i Ascendi, er enig og tilføjer: "Med sammenlægningen skaber vi et konsulenthus, hvor vi servicerer og hjælper vores kunder med en bredere pallette af kompetencer og løsninger. Det oplever vi, kunderne efterspørger, og vi har derfor i en periode været på udkig efter en virksomhed, vi kunne gå i partnerskab med. Med A-2 har vi fundet den helt rigtige partner, fordi vi på én gang supplerer og komplementerer hinanden."

Sammenlægningen træder formelt i kraft 1. januar 2016, men arbejdet med integration af ydelser og koncepter er allerede i gang, så vores mange kunder hurtigt får gavn af vores både bredere og dybere faglighed.
(Oprettet: 28-09-2015)


Vores norske kolleger i A-2 har opskriften til et vellykket it-projekt
Få succes med dit it-projekt 

Vores norske kolleger Sigurd Skjæveland og Trond Aasland A-2 Norge AS har i Dagens Perspektiv opskriften til et vellykket it-projekt.
Læs artiklen her: http://www.dagensperspektiv.no/artikkel/ukeavisen-ledelse/synspunkt/tre-grep-for-mer-vellykkede-offentlige-it-prosjekter
(Oprettet: 23-09-2015)


Vokseværk i A-2 Norge
A-2 Norge er vokset ud af deres nuværende lokaler i Drammensveien 123
Vores norske kollegaer har haft vokseværk og er vokset ud af deres nuværende lokaler i Drammensveien 123. De flytter derfor til nye og større lokaler i Drammensveien 165 den 27. maj 2015.

(Oprettet: 19-05-2015)


Ny medarbejder hos A-2 – Mikael B. Schwartz
Mikael B. Schwartz tiltrådte den 1. maj 2015 som chefkonsulent hos A-2 A/S

Den 1. maj 2015 er Mikael Schwartz tiltrådt som chefkonsulent hos A-2, hvor han primært skal arbejde med rådgivning om IT udbud og kontraktstyring. Mikael kommer fra en stilling som IT indkøbschef i forsvaret, hvor han har været ansvarlig for al indkøb samt kontrakt- og licensstyring i relation til forsvarets administrative IT til ca. 22.000 IT brugere. Mikael har arbejdet inden for IT og indkøb i mere end 16 år og har bl.a. haft ansvar for udbud og kontraktstyring af forsvarets store udliciterings- og licenskontrakter samt deltaget aktivt i store IT implementeringsprojekter, herunder DeMars (SAP).

Mikael har en uddannelse som cand.jur fra Københavns Universitet og har en omfattende videre- og efteruddannelse, herunder certificering i Prince2 og ITIL.
(Oprettet: 05-05-2015)


Ny medarbejder hos A-2 – Sigga Birkvad
Sigga Birkvad tiltrådte den 1. maj 2015 som seniorkonsulent hos A-2. Sigga vil varetage opgaver indenfor strategi, effektivisering og implementering samt bistå ved udarbejdelse af udbud, herunder gennemførelse af afklarende processer samt beskrivelse af indhold. Sigga har tidligere været ansat i Lyngby-Taarbæk Kommune som organisations- og ledelseskonsulent. Her understøttede Sigga den øverste ledelse i udvikling af organisationen og varetog projektledelsen af større strategiske og tværgående projekter indenfor bl.a. ældresektoren og skole- dagtilbudsområdet.   

Sigga er cand.scient.soc fra Roskilde Universitet og er ved at gennemføre en diplom i ledelse. 

(Oprettet: 05-05-2015)


Kenneth Flex bliver ny partner i A-2
Kenneth Flex er pr. 1. maj udnævnt til partner i A-2 A/S. Kenneth har været hos A-2 i 3½ år og har tidligere været ansat i Deloitte og som direktør og vicedirektør i Frederiksberg, Køge og Gentofte kommune. Kenneth har ansvaret for A-2's omfattende engagement i den kommunale og dele af den statslige sektor og varetager rådgivning i forbindelse hermed.

Udover arbejdet i A-2 har Kenneth en række bestyrelsesopgaver for sociale fonde, bl.a. som bestyrelsesformand for Fonden Lænkeambulatorierne i Danmark.
(Oprettet: 28-04-2015)


Ny medarbejder hos A-2 – Christian Østby-Svanholm

Den 1. marts 2015 er Christian Østby-Svanholm tiltrådt som seniorkonsulent hos A-2, hvor fokus bliver rådgivning om udbud og it-anskaffelser. Christian kommer fra en stilling som kontraktansvarlig hos SKI, hvor han har været ansvarlig for implementering og drift af en række SKI-rammeaftaler samt løbende dialog og rådgivning til kunder og leverandører. Tidligere har Christian arbejdet som udbudsjurist ved Københavns Kommune, og har beskæftiget sig meget med projektledelse, gennemførelse af udbud, kontraktkoncipering, forhandling samt kunde- og leverandørdialog.

Christian har en uddannelse som cand.merc.jur fra ASB, Handelshøjskolen i Aarhus.
Læs mere (Oprettet: 02-03-2015)


Ny medarbejder hos A-2 – Pernille Leth Larsen (1)
Pernille Leth Larsen har siden August 2014 været ansat som juniorkonsulent hos A-2 sideløbende med sit studie. Studiet blev afsluttet med udgangen af januar 2015 og Pernille er pr. 1. februar 2015 ansat som konsulent.
(Oprettet: 04-02-2015)


Ny medarbejder hos A-2 – Sara Hvid Arensbach

Den 1. februar 2015 er Sara Hvid Arensbach tiltrådt som konsulent i A-2, hvor fokus bliver rådgivning om udbud og entrepriseret. Sara kommer fra en stilling som udbudskonsulent i Holbæk kommune, hvor hun har beskæftiget sig med strategisk indkøb og offentlig udbud. Sara har igennem årene gennemført forskellige typer af udbud med store effektiviseringer til følge. Endvidere har hun gode erfaringer med forretningsudvikling, projektledelse samt formidling. 

Derudover har Sara gennem sin tid i DI erhvervet sig kompetencer inden for ledelses- og politisk betjening.

(Oprettet: 04-02-2015)


Ny medarbejder hos A-2 - Ulrik Rosenberg

Vi har gennem en årrække haft fokus på det kommunale område og har med ansættelsen af Ulrik styrket kompetencerne. Ulrik har mange års kommunal erfaring - bl.a. som vicedirektør i Københavns kommune - og A-2 kan derfor tilbyde vores kunder assistance baseret på dyb indsigt i en række kommunale service-og driftsområder.

Ulrik har især arbejdet med styring, fastsættelse af mål, interne processer og samarbejdsrelationer både hvad angår strategi, udvikling og implementering.

 

Af konkrete opgaveoverskrifter kan nævnes, at Ulrik har arbejdet med ændringer i opgavestruktur, ændringer i de politiske og administrative strukturer, udskillelse, fusion og salg af (halv)offentlige virksomheder, etablering   af tværgående kommunale enheder (økonomi, indkøb, projekter, ejendom, forsikring, kundecentre mv.), modeller for tværgående koncern-, udgifts- og risikostyring samt finansiering, digitaliseringsprojekter, kundetilfredshed, organisationsudvikling, trivsel, ledelsesudvikling mv.

(Oprettet: 07-01-2015)


Vinderen af A-2's julekonkurrence 2014 er fundet

Svaret på julekonkurrencen var "B: 1.285.920".

Blandt de rigtige indkomne svar, har vi trukket en vinder og den heldige blev Peter Schultz fra Kriminalforsorgen og vi kvitterer selvfølgelig med 6 gode flasker rødvin. Stort tillykke fra A-2!

Tak til alle som deltog i julekonkurrencen.

I ønskes alle en glædelig jul og et godt nytår

De bedste hilsner

(Oprettet: 19-12-2014)


A-2 ønsker Mogens Lykketoft tillykke

A-2 ønsker Mogens Lykketoft stort tillykke med det ærefulde hverv som formand for FN's generalforsamling 2015-2016. Det er altid glædeligt at en dansker når til tops i et internationalt system - for A-2 er det i dette tilfælde en særlig glæde.

Vi har, i efterhånden mange år, haft stor fornøjelse af Mogens' store erfaring og indblik, når han har forelæst over emnet "Politiske Forhandlinger" på A-2's forhandlingsuddannelse: Certificeret Forhandler Teamcon (læs om uddannelsen her), - og beklager selvfølgeligt, at vores samarbejde i efteråret 2015 og foråret 2016 bliver midlertidigt afbrudt

(Oprettet: 12-12-2014)


Ny medarbejder hos A-2 - Esben Heltoft

Den 1. september 2014 er Esben Heltoft startet som chefkonsulent i A-2. Esben kommer fra en stilling som Manager i Netcompany, hvor han har beskæftiget sig med leverance af IT-løsninger til både offentlige og private virksomheder. Esben har erfaring med alle faser i IT-udvikling, fra det initielle tilbudsarbejde til succesfuld overlevering til forretningen.

Esben har derudover, via ansættelse i Danske Bank koncernen, erfaring med at drive effektiviseringsprojekter både med og uden IT-udvikling som bærende element.

(Oprettet: 02-09-2014)


Ny medarbejder hos A-2 - Jens Hedegaard
Jens Hedegaard Nielsen er startet som chefkonsulent hos A-2 den 1. September. Jens har de sidste 4 år arbejdet med store implementerings projekter i USA. Han har været program ansvarlig for SAP implementeringer hos Citrix og Becton-Dickinson samt været ansvarlig for integrationen mellem Toyota og deres største distributør i USA. Før det var Jens ansat i Mærsk, hvor han gennemførte udbudsforretninger, IT strategi og global udrulning af SAP. Før Mærsk var Jens SAP implementerings- og process konsulent hos KPMG i 12 år.

(Oprettet: 02-09-2014)


Ny medarbejder hos A-2 – Pernille Leth Larsen
Pernille Leth Larsen tiltrådte 18. August 2014 som studentermedhjælper hos A-2 A/S, hvor fokus bliver inden for Udbud. Pernille studerer Cand.Merc.Jur på Copenhagen Business School, CBS, og er på nuværende tidspunkt i gang med sit afsluttende speciale. Pernille har tidligere parallelt med studiet arbejdet hos IBM Danmark.

(Oprettet: 19-08-2014)


Ny medarbejder hos A-2 - Henrik Christoffersen
Henrik har siden september 2012 været ansat som juniorkonsulent hos A-2 sideløbende med sit kandidatstudie (cand.polyt.) på Danmarks Tekniske Universitet (DTU). Gennem sin tid hos A-2 har Henrik været med til at varetage den interne IT i virksomheden, samt deltaget i en række kundeprojekter - primært indenfor it-udbud.
(Oprettet: 18-08-2014)


Ny medarbejder hos A-2 - Morten Holm
Morten Holm er den 1. august 2014 startet i A-2 som Seniorkonsulent
Den 1. august 2014 tiltrådte Morten Holm som seniorkonsulent hos A-2. Morten kommer fra en stilling som specialkonsulent hos SKAT, hvor han arbejde med koordinering af system-systemintegration til eksterne brugere, SOA og løsningsarkitektur. Morten har deltaget i implementeringen af flere store IT-projekter i den offentlige sektor, hvor han har arbejdet med bl.a. projektledelse, change management, governance og kravstyring. Morten har en uddannelse som Cand IT i e-Business fra IT Universitetet i København. Vi er glade over at kunne byde Morten velkommen i IT Management teamet

(Oprettet: 18-08-2014)


Contract management og ny i bestyrelsen
Der er rigtigt mange penge gemt i at forstå og håndtere sine kontrakter systematisk og professionelt

Jørgen Nielsen, A-2 er pr. 1.april 2014 indtrådt i bestyrelsen for Danish Contract Management Association.

Der er rigtigt mange penge gemt i at forstå og håndtere sine kontrakter systematisk og professionelt.

En forudsætning for at drive en professionel forretning er, at virksomheden har et overblik over indgåede kontrakter. Contract Management som metode kan hjælpe med at skabe dette overblik og A-2 kan hjælpe med, at indføre Contract Management som disciplin i virksomheden.

A-2 har bistået en række kunder med Contract Management og qua dette arbejde er chefkonsulent Jørgen Nielsen nu blevet medlem af bestyrelsen af Danish Contract Management Association.

"Kontrakter bliver stadigt mere komplekse og de købte ydelser bliver mere sammensatte" udtaler Jørgen Nielsen og fortsætter" Antallet at kontrakter er herudover stigende og dermed øges behovet for en effektiv Contract Management for at holde overblikket og sikre udnyttelsen af kontrakterne"

Danish Contract Management Association er en del af en international forening med fokus på professionel kontrakthåndtering. Læs mere her: www.dcma.dk 

For yderligere information eller dialog kontakt Chefkonsulent Jørgen Nielsen, mail: jni@a-2.dk, Tlf.: 61 28 06 82 eller Partner Cuno Bille Christensen, mail: cbc@a-2.dk, Tlf.: 28 88 01 02

(Oprettet: 03-04-2014)


Julekonkurrence

Svaret på julekonkurrencen var "Rudolf".

Blandt de rigtige indkomne svar har vi trukket en vinder og den heldige blev Ole Skov fra Adsidius. Stort tillykke fra A-2!

 

Tak til alle som deltog i julekonkurrencen.

 

De bedste hilsner

A-2

(Oprettet: 20-12-2013)


Ny seniorkonsulent hos A-2 – Vi byder Vuong Van Huynh velkommen

Den 1. november 2013 er Vuong Van Huynh tiltrådt som seniorkonsulent i A-2, hvor fokus bliver rådgivning om udbud og it-anskaffelser. Vuong kommer fra en stilling som specialkonsulent i Københavns kommune Økonomiforvaltning, hvor han har beskæftiget sig meget med offentlig udbud, kontraktkoncipering, forhandling samt kvalitetssikring af udbud. Vuong har igennem årene gennemført forskellige typer af udbud med store effektiviseringer til følge. Endvidere har han gode erfaringer med elektroniske udbudsprocesser, herunder e-auktioner og dynamisk indkøbssystem.

Derudover har Vuong gennem sin tid på Københavns rådhus erhvervet sig kompetencer inden for ledelses- og politisk betjening.

(Oprettet: 06-11-2013)


Ny medarbejder hos A-2 – Jørgen Nielsen

Jørgen kommer fra en stilling som indkøbschef i Region Nordjylland. Jørgen har gennem karrieren arbejdet med offentligt indkøb på mange forskellige måder og vi har set frem til at kunne få Jørgens kompetencer ind i samspillet med de øvrige kollegaer, der arbejder med Indkøb og udbud.

Jørgen har udover sin viden og erfaring med Indkøbsområdet, kompetencer inden for effektivisering og ledelse. 

(Oprettet: 07-10-2013)


Gang i Mölle
A-2 har netop været på en god, lærerig og sjov away-day i Mölle. Først blev vi beriget med et godt kursus i "effective writing". Resultatet vil forhåbentligt afspejle sig i endnu bedre rapporter til vores kunder. Herefter gik det over stok og sten på Kullen i en GPS-challenge som partnerne sjovt nok vandt. Hele arrangementet blev afsluttet med en god middag i hyggelige omgivelser og i godt selskab.

(Oprettet: 09-09-2013)


Ny medarbejder hos A-2 - Rikke Nymark
Rikke har siden februar 2012 været ansat som juniorkonsulent hos A-2 sideløbende med sit kandidatstudie (cand.oecon) på Syddansk Universitet. Gennem sin tid hos A-2 har Rikke bistået i kørsels- og indkøbsprojekter for den offentlige sektor. I august 2013 afsluttede Rikke sit studie, og er pr. 1. september ansat som konsulent
(Oprettet: 09-09-2013)


Ny medarbejder hos A-2 - Rene Dan Adrian
René har siden 1998 beskæftiget sig med it i en række forskellige afskygninger: it-strategiudvikling, it-anskaffelser (udbud, kravspecificering etc.), it-projekt og programledelse, design af it-organisationer samt forandringsledelse i forbindelse med it- og effektiviseringsprojekter. Han har gennem årerne arbejdet for både private og offentlige organisationer som konsulent og som ansat, senest som Change Portfolio Manager i Codan / RSA Skandinavien. Derudover har René arbejdet som konsulent i et større konsulenthus i 10 år, senest som ansvarlig for ydelser vedrørende it-anskaffelser i den private og offentlige sektor.

(Oprettet: 13-08-2013)


Teambuilding på højt niveau i A-2

A-2 havde en fantastisk dag med teambuilding på højt niveau til Match Race i Skovshoved Havn. Her havde vi valgt at bruge fredag eftermiddag i dejlige omgivelser til at få kombineret teambuilding med frisk luft for at blive udfordret i Match Race.

Efter en masse hårde "nærkampe" og hård kamp om placeringerne vandt "A-2's tunge drenge". Nogle vil mene at der var snyd involveret, men efter votering hos hoveddommerne blev deres sejr godkendt. Vilde rygter fra havnen hævder at "A-2's tunge drenge" er blevet udfordret til en ny Match Race til næste år. Om de kan vinde igen, må tiden vise. Se udklip fra Matct Race'n her

Alt i alt havde vi en dejlig dag krydret med dejlige og positive oplevelser.

(Oprettet: 01-07-2013)


Gazellevirksomhed 2012
A-2 Norge er blevet udnævnt til Gazellevirksomhed 2012 af erhvervsavisen Dagens Næringsliv. Gazellevirksomheder skal som minimum have fordoblet omsætningen de seneste 4 år og have et samlet positivt driftsresultat i perioden. Det er 5. år i træk A-2 udnævnes til Gazellevirksomhed, hvilket er udtryk for en stabil og fortsat vækst, som vi vil søge at fastholde videre frem.

(Oprettet: 05-03-2013)


Jens Toke Lausen er startet i A-2 som chefkonsulent
Jens Toke har beskæftiget sig med udbud, forhandling, indkøb og leverandørstyring i mere end 12 år. Han har gennem årerne opbygget omfattende erfaring med strategisk sourcing, indkøbsprojekter, tværfaglige samarbejdsformer, kontraktindgåelse og -styring af IT og tekniske leverancer.  Jens Toke har haft stillinger som Indkøbschef for DR og Strategisk Sourcing Manager hos IBX(Nu CapGemini). Senest har Jens Toke - som Director og VP hos Evenex, - beskæftiget sig med IT-løsninger indenfor indkøb samt tilknyttet B2B (EDI) integrationsydelser, hvor han som ansvarlig for Solution Management har arbejdet med projekter til både offentlige og private kunder.

(Oprettet: 12-02-2013)


Ny medarbejder hos A-2 - Shaymaa Yassen
Shaymaa Yassen tiltrådte 2. januar 2013 som juniorkonsulent hos A-2 A/S,hvor fokus bliver IT support. Shaymaa er uddannet diplom IT ingeniør fra DTU og er nu i gang med at studerer (Planlægning, Innovation og Ledelse) på Danmarks tekniske universitet. Igennem projekter og studiejobs har Shaymaa stiftet erfaring og træning indenfor IT og kommunikation.

(Oprettet: 08-01-2013)


Vinderen af A-2's julekonkurrence er fundet

A-2 afholdt i år en julequiz om hvor der serveres en god kop kaffe og en klog snak.

Vi takker alle deltagere for deres svar, som stort set alle var korrekte, men der er kun én vinder.

Vinderen blev Mia Riisager Larsen fra KOMBIT og vi kvitterer med 6 gode flasker vin

(Oprettet: 21-12-2012)


Ny medarbejder hos A-2 - Morten Balstrup

Den 1. november er Morten Balstrup startet som Seniorkonsulent hos A-2. Morten Balstrup har erfaring fra spændingsfeltet mellem it og forretning. En erfaring der er opnået gennem sin tid som it- og software projektleder, samt en årrække som managementkonsulent med fokus på IT.

Morten har arbejdet med udvikling af nye metoder for kravspecificering og optimering af samarbejdet mellem kunde og leverandør, når der skal laves nye it-løsninger. 

Projekterfaringen omfatter både løsningsnære opgaver og opgaver, hvor fokus har været på implementering og anvendelse af processer og metode.  Morten har således erfaring med nyudvikling, web- og intranetløsninger, implementering af standardsystemer, it-governance,
Enterprise Arkitektur, ITIL, og PRINCE2.

Morten har fungeret i rollen som projektleder, analytikker, teknisk arkitekt og projektleder for konvertering af forretningsprocesser.

På kundesiden har Morten arbejdet for både private og offentlige instanser, såsom Danfoss, Moderniseringsstyrelsen, Lægemiddelstyrelsen m.fl.

(Oprettet: 06-11-2012)


Velkommen til det nye A-2.dk

Vores mål har været i højere grad, at skabe en hjemmeside for- og til vores kunder. Vi håber at  du kan lide hjemmesiden, som er designet af årets reklamebureau i Danmark "Public" og baseret på opensource platformen "Umbraco".

Har du kommentarer eller forbedringsforslag er du velkommen til, at kontakte Morten Jung på mju@a-2.dk.

(Oprettet: 01-11-2012)


Ny medarbejder hos A-2 - Marlene Frederiksen

Ultimo oktober 2012 er Marlene Frederiksen startet som Chefkonsulent for A-2. Fokus bliver rådgivning indenfor udbud, indkøb og Contract Management i bred forstand.

Marlene Frederiksen har en bred erfaring indenfor indkøb, partnerskaber og Contract management i den offentlige sektor. Erfaringerne er opnået både på strategisk og operationelt niveau.  Marlene Frederiksen har arbejdet 8 år for Statens og Kommunernes Indkøbs Service med ansvar for gennemførelse af EU-udbud af forpligtende fælleskommunale indkøbsaftaler m.fl., etablering og drift af partnerskaber, afvikling af e-auktioner samt kontraktstyring. Tidligere har Marlene Frederiksen arbejdet for Siemens A/S som Commercial Controller, hvor det primære ansvar var juridisk og økonomisk kvalitetssikring af tilbud og kontrakter til offentlige kunder, kontrakt-forhandling og Claim Management.

(Oprettet: 10-10-2012)


Ny medarbejder hos A-2 - Rasmus Lund Jensen
Den 1. august 2012 er Rasmus Lund Jensen tiltrådt som Konsulent i A-2, hvor fokus bliver rådgivning indenfor operation management. Rasmus er nyuddannet cand.merc. Finance and International Business fra handelshøjskolen i Aarhus. Desuden har Rasmus gennemgået en bankuddannelse fra Nordea. Igennem projekter og studiejobs har Rasmus praktisk erfaring indenfor effektivisering af distributørsamarbejde, tilfredshedsundersøgelser og regnskabsanalyser

(Oprettet: 10-10-2012)


Ny medarbejder hos A-2 - Jimmy Holst Rydahl
Den 1. september 2012 er Jimmy Holst Rydahl tiltrådt som Seniorkonsulent i A-2, hvor fokus bliver rådgivning inden for udvikling og effektivisering i transportsektoren. Jimmy er uddannet økonom og har tidligere arbejdet med investeringsanalyser, driftsbudgetter og -forecasts samt projektstyring inden for parkeringsbranchen. Jimmy har desuden mange års erfaring med købs- og lejeaftaler og har i 2011 været med til at lave ejendomsopkøb i Danmark for over en halv milliard kroner.Den 1. september 2012 er Jimmy Holst Rydahl tiltrådt som Seniorkonsulent i A-2, hvor fokus bliver rådgivning inden for udvikling og effektivisering i transportsektoren. Jimmy er uddannet økonom og har tidligere arbejdet med investeringsanalyser, driftsbudgetter og -forecasts samt projektstyring inden for parkeringsbranchen. Jimmy har desuden mange års erfaring med købs- og lejeaftaler og har i 2011 været med til at lave ejendomsopkøb i Danmark for over en halv milliard kroner.

(Oprettet: 10-10-2012)


Ny medarbejder hos A-2 – Jens Munk
Den 1. august 2012 er Jens Munk tiltrådt som Seniorkonsulent i A-2, hvor fokus bliver rådgivning om udbud og it-anskaffelser. Jens har en bred erfaring indenfor internationalt indkøb, forhandling og supply chain fra detailhandlen, samt erfaring med offentlig udbud som konsulent igennem de senest 5 år. Senest har Jens arbejdet med udbudsjuridisk rådgivning af tilbudsgivere for Byggeriets Dagblad - Licitationen og øvrige fagblade, samt været ansvarlig for udvikling og opbygning af it-udbudssystemer.

(Oprettet: 28-09-2012)


Ny medarbejder hos A-2 – Rikke Nymark
Rikke Nymark tiltrådte 1. februar 2012 som juniorkonsulent hos A-2 A/S, hvor fokus primært bliver inden for analyse af kørsel og udbud. Rikke studerer cand.oecon på Syddansk Universitet i Odense, og har tidligere parallelt med studiet arbejdet med analyser inden for medarbejdertilfredshed, kundetilfredshed og byggerievaluering.

(Oprettet: 25-06-2012)


Management rådgivernes bestyrelse
Partner Søren Thimmer er blevet indvalgt i bestyrelsen for Management Rådgiverne (en del af DI).  I A-2 har vi altid ønsket at bidrage til udviklingen af konsulentbranchen og har derfor altid haft en post i bestyrelsen for Management Rådgiverne. På gårsdagens general forsamling blev partner Søren Thimmer indvalgt i bestyrelsen, mens Partner Cuno Bille Christensen fratrådte sin post som bestyrelsesformand efter 4 år på posten. A-2 vil således også fremover være med i udviklingen af branchen. Læs hele artiklen her

(Oprettet: 19-06-2012)

A-2 A/S      CVR: 25 73 49 63

Lyngbyvej 28, 2100 København Ø, tlf. 39 40 41 00
Vesterballevej 5, 7000 Fredericia, tlf. 39 40 41 00

  • LinkedIn Social Icon
  • email-filled-closed-envelope